Az Ă©rzelmi intelligencia (EQ) talĂĄn bonyolult kifejezĂ©snek tƱnik, de valĂłjĂĄban mindannyiunk mindennapi Ă©letĂ©t ĂĄtszövi. GyermekednĂ©l pedig mĂĄr az elsĆ Ă©vekben elkezd formĂĄlĂłdni!
De mit is jelent pontosan az Ă©rzelmi intelligencia? Ăs hogyan segĂtheted...
Szeptember sok csalĂĄdban a vĂĄltozĂĄsrĂłl szĂłl: kezdĆdik a bölcsĆde, az Ăłvoda, vagy Ășjra indul a mindennapi rutin a nyĂĄri szĂŒnet utĂĄn. Ez az idĆszak tele van izgalommal, de sok kisgyerek szĂĄmĂĄra kihĂvĂĄssal is, hiszen Ășj környezetbe, közössĂ©gbe kell besz...
Hogyan lehet könnyebbĂ© tenni a gyereknek Ă©s a szĂŒlĆnek? BeszoktatĂĄs lelki összeomlĂĄs nĂ©lkĂŒl.
A nyĂĄr vĂ©ge vagy egy hosszabb szĂŒnet utĂĄni elsĆ nap sok csalĂĄdban olyan, mintha egy teljesen Ășj beszoktatĂĄs kezdĆdne. Sokan meglepĆdve tapasztaljĂĄk: a gyerm...
Â
Szeptemberben, a bölcsi és ovi idején ez a legfontosabb készség! Miért?
A szeptemberi bölcsĆdei Ă©s Ăłvodai beszoktatĂĄs idĆszaka rengeteg Ășj Ă©lmĂ©nyt Ă©s kihĂvĂĄst hoz a kicsiknek. Az egyik legfontosabb kĂ©szsĂ©g, amire ilyenkor szĂŒksĂ©gĂŒk van, az egyĂŒtt...
Amit a szĂŒlĆi jelenlĂ©t vĂĄltozĂĄsa Ă©s a szeparĂĄciĂłs hullĂĄmok kapcsĂĄn tudni Ă©rdemes.
Ahogy beköszönt a nyĂĄr, nemcsak a ruhatĂĄrunk Ă©s a napirendĂŒnk vĂĄltozik meg, hanem gyakran a csalĂĄdi dinamikĂĄk is. A megszokott bölcsĆdei, Ăłvodai, munkahelyi ritmus hel...
A nyĂĄri szĂŒnet sok csalĂĄdban rĂ©gĂłta vĂĄrt idĆszak: szabadsĂĄg, pihenĂ©s Ă©s közös Ă©lmĂ©nyek sokasĂĄga. Ugyanakkor a valĂłsĂĄg sokszor mĂĄst mutat: a szĂŒlĆk dolgoznak, a gyerekek pedig, ha nem a nagyszĂŒlĆknĂ©l vannak, gyakran a kĂ©pernyĆ elĆtt kötnek ki. A table...
A nyĂĄr lehet szabad, felszabadĂtĂł Ă©s jĂĄtĂ©kos, de a kisgyermekek szĂĄmĂĄra gyakran stresszes, kaotikus Ă©s zavarĂł idĆszak is egyben. KĂŒlönösen igaz ez, ha eltƱnik az a struktĂșra Ă©s közeg, amelyet egĂ©sz Ă©vben megszoktak. Ilyenkor a szĂŒlĆk gyakran tapaszta...
Mert a fejlĆdĂ©s nem ĂĄll meg a vakĂĄciĂłval sem!
A nyĂĄr a szabadsĂĄg, a napsĂŒtĂ©s Ă©s a közös Ă©lmĂ©nyek idĆszaka. Sok szĂŒlĆ mĂ©gis ilyenkor szembesĂŒl a kĂ©rdĂ©ssel: hogyan biztosĂtsuk gyermekĂŒnk szĂĄmĂĄra a megĂ©rdemelt pihenĂ©st Ășgy, hogy közben tovĂĄbbra is tĂĄmo...
Mert a fejlĆdĂ©s nem ĂĄll meg a vakĂĄciĂłval sem!
A nyĂĄr a szabadsĂĄg, a napsĂŒtĂ©s Ă©s a közös Ă©lmĂ©nyek idĆszaka. Sok szĂŒlĆ mĂ©gis ilyenkor szembesĂŒl a kĂ©rdĂ©ssel: hogyan biztosĂtsuk gyermekĂŒnk szĂĄmĂĄra a megĂ©rdemelt pihenĂ©st Ășgy, hogy közben tovĂĄbbra is tĂĄmo...
Az alvĂĄs nem luxus, hanem alapvetĆ Ă©letfunkciĂł, mĂ©g szĂŒlĆkĂ©nt is. Az egyik leggyorsabban kimerĂŒlĆ âszĂŒlĆi kĂ©szletâ, amely nĂ©lkĂŒlözhetetlen ahhoz, hogy megfelelĆen mƱködhessĂŒnk. Ahogyan a gyermekeknek, Ășgy a szĂŒlĆknek is az alvĂĄs az egyik legfontosabb...
Ha Ășgy Ă©rzed, hogy kisgyermeked szinte mindenre âNEMâ-mel vĂĄlaszol, akkor nem vagy egyedĂŒl. Ez a korszak minden csalĂĄd Ă©letĂ©ben megjelenik, gyakran viharos Ă©rzelmekkel, hatalmi jĂĄtszmĂĄkkal Ă©s nĂ©ha kĂ©tsĂ©gbeesett szĂŒlĆi sĂłhajokkal. De mi rejlik a hĂĄttĂ©...
A hĂșsvĂ©ti ĂŒnnepek közeledtĂ©vel sok szĂŒlĆben felmerĂŒl a kĂ©rdĂ©s: hogyan lehet a kĂ©szĂŒlĆdĂ©st Ă©lvezetes Ă©s tanulsĂĄgos idĆtöltĂ©ssĂ© tenni a gyerekek szĂĄmĂĄra, anĂ©lkĂŒl, hogy a kĂĄosz Ă©s a tĂșlzott ingerterhelĂ©s ĂĄtvennĂ© az irĂĄnyĂtĂĄst? SzerencsĂ©re nĂ©hĂĄny egyszer...
